Schweppes New Nordic Cocktail konkurrence

0

Schweppes lancerer i dag en konkurrence, hvor vi udfordrer landets bartendere til at udvikle “New Nordic” konceptet i den danske drinkverden. Da du er en af landets dygtigste bartendere, får du her en personlig invitation vedhæftet denne mail.

Den nordiske madbølge er skyllet ind over landet og alt bliver testet af tang, græs og bær. Nye avancerede retter står øverst på spisesedlen hos de danske kokke, mens nye, anderledes drikke kun langsomt vinder frem. Hvad der derfor mangler i ‘New Nordic’ er en god drink.

Vi inviterer derfor nogle af Danmarks førende bartendere til at udvikle New Nordic konceptet i den danske drikkekultur ved at deltage i konkur- rencen om at skabe ”Årets New Nordic Drink”.

Skab en innovativ og velkomponeret drink med afsæt i de traditionelle drikke og spisemønstre på de danske og nordiske egne og indsend en præsentation med opskrift og billede til DKRMSchweppesNewNordic@Carlsberg.dk senest den 6. september.

De bedste bidrag vil dyste i to delfinaler i henholdsvis Aarhus søndag d.
15. september og København mandag d. 16. september. Fra hver delfinale vil i alt seks gå videre til finalen i København søndag d. 29. september.

De indsendte bidrag vil blive bedømt af en jury bestående af nogle af Danmarks førende kokke, sommelierer og bartendere.

Bartenderne bag de tre bedste drinks præmieres af Schweppes med en rejse til Bar Convent Berlin 2013 d. 8.-9. oktober til en værdi af 20.000 kr. Her vil være workshops, seminarer og bar tour arrangeret af Oringina Schweppes International for deltagere fra både Danmark, Sverige, Norge,
Finland og Holland. Herudover udlodder Restaurant Clou en middag for to personer til vinderen til en værdi af 5.600 kr.
Der vil ligeledes være muligt at få din cocktail lavet og vidst på Danmarks største video kanal: DrinksMeisterTv

Vi glæder os til at modtage dit bidrag til New Nordic Drink 2013.

Hent den officielle flyer her: [download id=”15″]

Share.

About Author

Leave A Reply

Giv mig besked ved andre kommentarer via e-mail. Du kan også abonnere uden at kommentere.